Datový analytik a analytička se podívali na podrobnosti toho, co říkají nejnovější výzkumná data o vývoji wellbeingu a trendech v oblasti duševního zdraví a rizikového chování žáků. Už se situace začala zlepšovat? Co jsou aktuálně nejvíce rostoucí nebezpečí? Místo...
Záznamy z akcí
Videozáznam: Wellbeing v rodinách: Jak zvládat náročné situace s dětmi / Všímavec
Všímavec je český projekt zaměřený na prevenci duševního zdraví dětí ve věku 3-11 let, jejich rodičů a pedagogů. Pomocí mindfulness technik podporuje zvládání emocí, soustředění a prevenci stresu, a usiluje o zařazení jednoduchých každodenních praktik do rodin i škol....
Videozáznam: „Hovory u vína – Jak na wellbeing? (v rámci dne bez mobilů)“ / JŠI
Sdružujeme nadšence pro efektivní a smysluplné využití digitálních technologií (nejen) ve školách. Fandíme rozvoji informatického myšlení dětí. Podporujeme sdílení zkušeností ze spolupráce školních týmů a dodavatelů jednotlivých ICT řešení pro školy....
Expert: Někteří učitelé jednají s žáky mocensky. Ideální je vzájemný respekt
Jan Nehyba přednáší na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Budoucí učitele vzdělává mimo jiné v tom, jak k žákům přistupovat se vzájemným respektem a jak to navodí pohodu ve třídě. Celý článek si můžete přečíst na denik.cz Autorka: Zuzana...
Workshop: Digitální wellbeing jako klíč k bezpečné digitální stopě / Safer internet
Workshop je ice-breakerem do aktuálního dění ve světě kyberprostoru. Bude specificky zaměřen na téma bezpečné digitální stopy prostřednictvím přístupů digitálního wellbeingu. Zaměříme se tedy prvořadě na oblast safety - jak my sami můžeme chránit vlastní digitální...
Videozáznam: Jak zařadit wellbeing do výuky? Stačí i 2 minuty / Všímavec
Všímavec je český projekt zaměřený na prevenci duševního zdraví dětí ve věku 3-11 let, jejich rodičů a pedagogů. Pomocí mindfulness technik podporuje zvládání emocí, soustředění a prevenci stresu, a usiluje o zařazení jednoduchých každodenních praktik do rodin i škol....
Workshop: Digitální stopa a OSINT – Kdo je Sára / AI dětem
Co všechno po sobě zanecháváme pohybem v online prostoru? Lze z veřejně dostupných dat rekonstruovat náš život nebo jeho část? A záleží na tom? V rámci workshopu se budeme snažit zjistit co nejvíce informací o fiktivní osobě, 14leté uživatelce Sarinkaaaa3101. Cílem...
Workshop: Socky pod lupou: Svět sociálních sítí očima mladých / Onfine Buddies
Seznamte se se světem sociálních sítí a nahlédněte do něj očima studentů a studentek. Dozvíte se, jaké platformy jsou populární, jak fungují a čím se od sebe liší. Zlatým hřebem bude sdílení osobních zkušeností: proč nejsou sociální sítě jen hrozbou, co mohou mladým...
Workshop: Jak pracovat s digitálním wellbeingem ve škole / Digiq SK
Do škôl sa snažíme prinášať najmä neformálne vzdelávanie a inovatívne prístupy. Už štvrtý rok vedieme dobrovoľnícky vzdelávací program digiPEERS, kde mladí pripravujú vzdelávacie aktivity pre svojich rovesníkov, zamerané na jednotlivé oblasti digitálneho občianstva....
Proč je potřeba se zabývat podporou wellbeingu žáků ve školách / Barbora Macková
Barbora Macková je česká lékařská mikrobioložka, od roku 2014 vedoucí Centra epidemiologie a mikrobiologie Státního zdravotního ústavu v Praze. Celou prezentaci si můžete prohlédnout ZDE.
Rozhovor v ČT / Lenka Felcmanová a Jana Klusáková
Týden pro wellbeing ve škole začal. Cílem je zvýšit podvědomí o wellbeingu jako nezbytné podmínce pro efektivní učení. Na celý rozhovor s Lenkou Felcmanovou a Janou Klusákovou se můžete podívat ZDE.
Webinář: Když se těšíme do školy / Lenka Felcmanová
Lenka Felcmanová je předsedkyní a spoluzakladatelkou organizace Society for all, která usiluje o společnost, kde kvalitní vzdělávání je přístupné každému, kde se lidé cítí dobře a mají šanci naplno využít svůj potenciál. A kde díky tomu všemu má každý své místo. Lenka...
Mobily ve škole / Lucia Macaláková
V digiQ manažuje dlhodobý vzdelávací program digiPEERS, pripravuje vzdelávacie metodiky a vzdelávacie hry a je lektorkou v témach digitálneho občianstva. Práci s mládežou sa profesionálne venuje už viac ako 15 rokov a jej srdcovou cieľovou skupinou sú práve tínedžeri....
Vybraná data z šetření rizikového chování a duševního zdraví žáků 2. stupně ZŠ a SŠ / Roman Petrenko
Sociolog, celou svou profesní dráhu se věnuje oblasti vzdělávání, prevence a podpory dětí. Osm let působil v Národním pedagogickém institutu v oddělení pro prevenci rizikového chování a ústavní výchovu, šest let pracoval v Nadaci Sirius. Aktuálně působí jako pracovník...
Digitální výchova: Data i praxe / Jana Klusáková a Radka Kůřilová
Jana Klusáková Seďová je ředitelkou organizace Onfine, z.s., která učí děti i dospělé, jak najít zdravý vztah k technologiím i k sobě samým. Nyní se zaměřuje především na přenos unikátního know-how na systémovou úroveň českého školství. Dlouhodobě se věnuje také...
Jaké výzvy plynou ze šetření realizovaných Českou školní inspekcí? / Dana Pražáková
Dana Pražáková je absolventkou Vysoké školy ekonomické v Praze. Dizertaci obhájila v oboru didaktika matematiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Pedagogickou praxi získala jako učitelka na střední a jazykové škole. Patří k první generaci rodičů, kteří doma...
Co nám říkají Data o wellbeingu dětí a mladých lidí v digitální éře / David Šmahel
Prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D. je profesorem na Fakultě sociálních studií a Fakultě informatiky Masarykovy univerzity v Brně, kde pracuje v rámci IRTIS - Interdisciplinární výzkum internetu a společnosti. Jeho výzkum se zaměřuje na dopady digitálních technologií na...
Duševní zdraví na školách / Andrej Vršanský
Andrej je kromě vedení Ligy za duševní zdraví na Slovensku také předsedou představenstva Mental Health Europe (prezident), členem poradní skupiny Global Leaders Advisory Group při Global Leadership Exchange, spolupředsedou Výboru pro psychosociální podporu v oblasti...